להצטרפות*3080

גודל טקסט

הכירו את המגנזיום – אחד מהמינרליים הכי חשובים בגוף

למרות שלרוב אנחנו לא מתייחסים אליו בכבוד הראוי לו, המגנזיום הוא אחד מהמינרליים הכי חשובים בגוף. הוא נמצא כמעט בכל מקום, והוא המינרל הרביעי בשכיחותו בגוף האדם. אך מכיוון ורק אחוז אחד ממנו נמצא בדם ובדיקת דם לא תשקף באמת מחסור במגנזיום בגוף, אנחנו נוטים להתעלם ממנו. איך ניתן לדעת שיש מחסור במינרל זה? מה קורה בכלל כשיש מחסור והאם יש דבר כזה עודף במגנזיום? ואיך תדעו אם אתם חלק מקבוצת סיכון מבלי לדעת בכלל?

נעים להכיר

כאמור, המגנזיום הכרחי לתפקודו התקין של הגוף ונמצא כמעט בכל מקום בו. הוא מסייע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב לב יציב, תמיכה בתפקוד תקין של מערכת החיסון וכן בבניית העצמות. כמו כן, הוא מסייע בוויסות רמות הסוכר בדם ובשמירה על לחץ דם תקין.

מדובר למעשה, במינרל השני בשכיחות שלו בתאים בגוף האדם. כאשר  60% ממנו מצוי בעצמות, 39% מתחלקים בתאי הגוף, ביניהם שרירים, מח, לב, כליות וכבד, ו- 1% ממנו מצוי בדם. ולכן בדיקת דם לא תשקף באמת מחסור במגנזיום בגוף.

סימפטומים למחסור במגנזיום

אז אם בדיקות דם לא יכולות לשקף מחסור במגנזיום בגוף, איך ניתן לדעת שיש מחסור?

אם אתם חשים עייפות ,ירידה באנרגיה, התכווצויות שרירים, אפילו רעד בעפעפיים. אלו סימפטומים של חוסר במגנזיום. אבל לא רק. גם אובדן תיאבון, בחילות, הקאות, מצב רוח ירוד ועצבנות ללא סיבה, הם סימני איתות של הגוף שלכם לכך שיש לכם מחסור במגנזיום.

קבוצות סיכון

כאמור, למגנזיום יש תפקיד חשוב בגוף, אצל כל אדם. ועדיין אנשים המשתייכים לקבוצות בעלות סיכון גדול למחסור במגנזיום, צריכים לשים תשומת לב מוגברת. אנחנו מציעים לכם לבדוק אם אתם משתייכים לאחת מקבוצות הסיכון הבאות:

נשים בהיריון ונערים בגיל התבגרות – בשל הגדילה המואצת בתקופה קצרה.

ספורטאים וחיילים - בעקבות מאמץ פיזי והזעה מוגברת אשר מפרישה כמויות גדולות של המגנזיום ומוציאה אותו מהגוף.

חולי סוכרת -  בעקבות הפרשה מוגברת של מגנזיום בשתן.

קשישים - בעקבות ירידה בספיגה, עליה בהפרשות וצריכת תרופות המועשרות בסידן. 

חולים הנוטלים תרופות המדלדלות את מאגרי המגנזיום בגוף. בניהן, תרופות משתנות ואנטיביוטיות מסוימות.

אנשים החווים מצבי לחץ וחרדה – בעקבות עליה ברמת האדרנלין, אשר מגבירה איבוד מגנזיום דרך השתן.

למידע על סיבות התייבשות בהריון לחצו כאן! 

עודף במגנזיום

עד כה דברנו על מחסור במגנזיום וכיצד הוא עלול לפגוע בגוף, שזה הדבר השכיח יותר. אבל קיים גם מצב של עודף במגנזיום. עודף ממגנזיום עלול לגרום לשלשולים, לחץ-דם נמוך, בלבול, תשישות, חולשת שרירים, הידרדרות בתפקוד הכלייתי ושינויים בקצב הלב.

עודף במגנזיום נגרם בעקבות לקיחת תוספי מזון ללא בקרה ולא כתוצאה מאכילת מזון עשיר במגנזיום, ולכן יש להגביל את הצריכה בתוספי המזון לעד 350 מ"ג ביום או פשוט לצרוך את המגנזיום באכילה ושתייה.

אז מה אוכלים ומה שותים?

עלים ירוקים כהים כגון: עלי תרד, קייל, עלי מנגולד. אגוזים וזרעים, דגים, פולי סויה, בננות, שוקולד מריר ומים מינרלים.

בתאבון ושלעולם לא תדעו מחסור (ועודף)

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה