להצטרפות*3080

גודל טקסט

יכול להיות שזאת הסיבה המפתיעה לכאבי הראש והעייפות שלכם...

רבים מאיתנו סובלים לעיתים תכופות מעייפות, כאבי ראש, שרירים תפוסים ותשישות כללית ומייחסים זאת בעיקר לאורח החיים המודרני והקדחתני שאנחנו מנהלים . אם גם אתם מוצאים עצמכם במצב הזה כדאי שתמשיכו לקרוא...

ייתכן שכבר קיבלתם את הבעיות האלו כעובדות שאי אפשר להילחם בה, אבל כדאי שתדעו שיכול מאוד להיות שיש להן גורם נסתר שניתן לטפל בו ולשפר משמעותית את איכות החיים. כמובן שלחץ ומחסור בשעות שינה הם דברים שמהם כדאי לכולנו להימנע, אך יש עוד גורם  חשוב שמשפיע על הבעיות שצוינו והוא תזונה, ובאופן ממוקד יותר – מחסור במגנזיום.

עכשיו אתם ודאי שואלים את עצמכם מה הקשר בין מגנזיום לעייפות כרונית, כאבי ראש ושאר הבעיות הטורדניות שאוזכרו בתחילת הכתבה. התשובה נעוצה בעובדה שהמינרל החיוני הזה משפיע כמעט על כל המערכות, השרירים והאיברים שבגוף, הוא מעורב ביותר מ-300 תהליכים אנזימיים שונים וגם ממלא תפקיד חשוב בשמירה על יציבות ה-DNA וה-RNA (המולקולות שלוקחות חלק בתהליך ביטוי המידע הגנטי שנמצא על רצף ה-DNA). כשאין בגוף מספיק מגנזיום כל התהליכים החשובים האלו נפגעים, וזאת בהחלט יכולה להיות השפעה שתורמה לרעה לתחושת העייפות ולתדירות כאבי הראש שלכם.

אם אתם חושבים שמדובר במקרים נדירים ושהחוסרים שמהם סובלת רוב האוכלוסייה הם לא קיצוניים עד כדי כך, כדאי שתדעו שרק לפני מספר שנים נערך בארה"ב סקר מקיף שבו התגלה כי מספר גדול מאוד של אמריקאים לא צורכים מגנזיום בכמות שמספקת אפילו את הצרכים הגופניים הבסיסיים ביותר שלהם. במסגרת הדיון על התוצאות של אותו הסקר, הציעו החוקרים להתייחס לאפשרות זמינה ויעילה לטיפול במחסור במגנזיום שעשויה להפחית באופן משמעותי את ההשפעות השליליות שהוא גורם להן.

באופן מסורתי אנחנו מקבלים את רוב המינרלים וחומרי ההזנה שלנו מהמזון שאנחנו אוכלים, ובמקרה של המגנזיום יש כמה וכמה מקורות שנחשבים כטובים לאספקתו כגון  :דגנים מלאים , ירקות ירוקים עליים, קטניות , אגוזים וגרעינים . כך למשל ניתן להתרשם מהרשימה הבאה  :

תכולת מגנזיום ( מ"ג )  ב 100 גרם מזון  :

  • סויה - 280 (הכמות עלולה לרדת באופן קיצוני בהתאם לסוג המוצר)
  • שקדים - 268
  • גרעיני דלעת - 262
  • במיה - 57
  • ערמונים - 54
  • אבוקדו - 29
  • בננות - 27
  • קישואים - 18
  • תאנים - 17

 

כמובן שמדובר ברשימה חלקית בלבד, אבל היא מספיקה כדי להבין את מקור הקושי שיש לאנשים רבים בנוגע לצריכת מגנזיום מספקת; המאכלים שעשירים במגנזיום הם כאלו שקשה להקפיד ולצרוך מדי יום ובכמויות מספיקות. למרבה המזל יש דרך קלה ופשוטה שיכולה לעזור לנו להגביר את צריכת המגנזיום ולהוות מעיין " רשת הגנה " יומית : לבחור בתבונה את המים שאנחנו שותים !

מתברר שמים הם מקור חשוב להשלמת צריכת המגנזיום בתפריט היומי. מחקרים מראים שספיגת המגנזיום של הגוף ממים טובה יותר בהשוואה למזון מוצק, בנוסף , פיזור שתיית המים לאורך היום וצריכתם בסמוך לארוחה מעלה עוד את ספיגת המגנזיום מהם. כך למשל , בחירה במים מינרליים בעלי תכולת מגנזיום היא בעלת ערך מוסף מפתיע : מספקת מים איכותיים ובריאים ובנוסף מגנזיום שנספג היטב כבונוס נוסף. לצד תזונה בריאה שתכלול מזונות עשירים במגנזיום, מים מינרליים שכאלה יכולים להיות חלק משמעותי מאוד במאבק המוצלח שלכם כנגד העייפות וכאבי הראש!

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה