להצטרפות*3080

גודל טקסט

ספורטאים, הגוף שלכם זקוק למגנזיום

נתקלתם בכותרת והתלבטתם אם הכתבה הזו רלוונטית עבורכם? אז בואו נעשה סדר, זה לא משנה אם סיימתם אימון משקולות, שיעור זומבה או ריצת לילה. אם עסקתם בפעילות גופנית מוגברת, הכתבה הזו רלוונטית והיא באה להגיד לכם דבר אחד: הגוף שלכם זקוק למגנזיום.

מגנזיום הנו אחד המינרליים החיוניים והמשמעותיים בגוף האדם. מדובר למעשה, במינרל שנמצא במקום השני בשכיחות שלו בתאים בגוף האדם, ולכן חשוב לצרוך מוצרי מזון ושתייה שעשירים במגנזיום. וכאשר אדם עוסק בפעילות ספורטיבית, החשיבות כפולה ומכופלת. וזאת כיוון והמגנזיום נקשר באופן ישיר ואחראי לאימונים איכותיים, שיפור היכולת הגופנית וכפועל יוצא ההישגים הספורטיביים, ולעזרה בהתאוששות.

מדוע זה קורה?

בגוף האדם מצויים 20-25 מג' מגנזיום, שמתחלקים כמעט לכל מקום בגופנו, כאשר  60% בעצמות, 35% בתאי הגוף, ביניהם שרירים, מח, לב,
כליות וכבד, ו- 1% בדם.

למידע על 5 סיבות להוספת מגנזיום לחצו כאן! 

למגנזיום  תפקיד הכרחי לפעילותו התקינה של הגוף. הוא מסייע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב לב יציב, תמיכה בתפקוד תקין של מערכת החיסון וכן בתהליכי הפירוק והבנייה המתבצעים כל העת בגוף. כאשר אדם נמצא בפעילות גופנית מוגברת, הוא מזרז תהליכים אלה.

בנוסף, במהלך אימון גופני אנחנו מזיעים יותר וגם שותים יותר, וכתוצאה מכך, אנו מפרישים כמויות גדולות של מגנזיום במתן השתן או דרך נקבוביות הזיעה ומביאים את הגוף למצב של חוסר במגנזיום.

כיצד המגנזיום עוזר לנו במהלך האימון הגופני?

מקור לכוח ועוצמה ומשפר ביצועים - מגנזיום מסייע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים והעצבים, שמירה על קצב לב יציב, תמיכה בתפקוד תקין של מערכת החיסון וכן בבניית העצמות. כמו כן המגנזיום תורם לפיתוח השרירים מכיוון שהוא מאפשר את הפעולה של האנזימים בסינתזת החלבון בגוף. כאשר יש מחסור במגנזיום בגוף, הגוף חש קושי לבנות שריר ולאבד שומן גוף.

מקור לאנרגיה - המגנזיום משפר ביצועים על ידי הפחתת העייפות במהלך הפעילות הגופנית.

טיפול מנע - המגנזיום מסייע למניעה של דלקות, כגון דלקות בשרירים. 

חוסר במגנזיום עלול לגרום להתכווצויות לא נעימות ושרירים כואבים, העתידיים לבוא לאחר מאמץ גופני מוגבר או בלילה בשעות המנוחה. חוסר במגנזיום עלול לגרום לעייפות לצד שינה קלה ולא רגועה.

במילים אחרות, מחסור במגנזיום עלול לפגוע באופן ישיר בביצועיו של הספורטאי ועלול לגרום לנזק בריאותי של ממש.

איפה הבעיה? בגלל שרק אחוז אחד מכל כמות המגנזיום המצויה בגוף האדם, נמצאת בתאי הדם (זוכרים?), לבדיקות דם יהיה מאוד קשה לתת תשובות מהימנות לגבי עודף / מחסור במגנזיום. ולכן חשוב להקשיב לגוף ולשים לב אם אתם לא חווים עייפות ,ירידה באנרגיה, התכווצויות שרירים, אובדן תיאבון, בחילות, הקאות, מצב רוח ירוד ועצבנות ללא סיבה יתרה. כל אלה הם סימפטומים של מחסור במגנזיום.

יש פתרון! ההמלצה לספורטאים היא לצרוך 320 מ"ג ביום לנשים ו-420 מ"ג ביום לגברים.

זהו למעשה. נפגש במסלולי הריצה :)

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה