להצטרפות*3080

גודל טקסט

כמה מים צריך לשתות בהריון?

שתיית מים בהריון הינה הכרחית לשמירה על מהלך הריון תקין ובריא לך ולעובר שלך.

  • מהו תפקידם של המים בגוף במהלך תקופת ההריון? 
  • כמה צריך לשתות בהריון?
  • "לא מצליחה לשתות מים בהריון",  "לא שותה מספיק בהריון" - קבלי מס' טיפים שעשויים לעזור לך.
  • שתיית מים בהריון, עייפות וריכוז.

כמות הנוזלים בגוף אישה הרה עולה במהלך תקופת ההריון, בעיקר בשני השלישים האחרונים. תופעה זו נעוצה במספר סיבות:  

  • נפח הדם בגוף האישה עולה עד לסוף ההיריון פי 1.3-1.4.
  • נפח מי השפיר עולה.
  • הרחם והשדיים, גדלים ועימם גדלה גם כמות הנוזלים שמכילים אברים אלה.
  • לקראת סוף ההיריון עולה כמות הנוזלים בכל הרקמות.
  • גם לעובר הגדל בהדרגה נחוצה כמות הולכת וגדלה של נוזלים לבניית התאים והרקמות, שכן כידוע, המים מהווים יותר ממחצית משקל התאים בגוף האדם.

תהליכים נוספים בגוף האישה הדורשים תפריט עשיר בנוזלים:

נשים רבות סובלות, בעיקר בשליש הראשון להריונן, מבחילות ומהקאות. תופעות אלה עלולות לגרום לירידה דרסטית בשתייה, ואף לאיבוד מוגבר של נוזלים מהגוף ולכן נושא שתיית מים בהריון הוא כל כך קריטי ואסור להזניחו. במקרים קיצוניים המצב עלול להגיע להתייבשות.

תופעות נוספות המוכרות בהריון הן תופעות השלשול, או המצב ההפוך עצירות. בשני המצבים שתיית מים מרובה חשובה במיוחד 

  • בשלשול - לשם החזרת הנוזלים שהגוף מאבד.
  • בעצירות - לשם זירוז פעולת מערכת העיכול.

בשליש האחרון של ההיריון יש עלייה בקצב חילוף החומרים ובכמות המזון הנצרכת ובעקבותיהם קיים צורך רב יותר בנוזלים. בנוסף לכל אלה, קיימת בהריון הגברה של קצב הסינון של נוזל הדם דרך הכליות בתהליך ייצור השתן, ע"מ שיהיו די נוזלים לסייע בפעילות תקינה של הכליות בעת ההיריון, חשוב להקפיד על שתיית מים מרובה ועל כמות המים המומלצת לשתיה בהריון.

בעקבות סיבות אלה ניתן להבין את חשיבות שתיית מים בהריון.

בחברת כצט מספרים שנשים בתחילת ההריון רגישות להקאות ושילשולים, בעיקר בגלל: עלייה ברמת ההורמון HCG, עלייה ברמת האסטרוגן ומערכת עיכול רגישה. תוכלו לקרוא עוד על הריון ולידה באתר כצט

המלצות שתיית מים בהיריון

בשנת 2004 פורסמו ההמלצות החדשות לשתיית מים של הוועדה למזון ולתזונה של האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים, בשיתוף משרד הבריאות הקנדי. ההמלצות כוללת את ההמלצות המפורטות של כמות המים הכללית המומלצת מנוזלים וממזון גם יחד וגם את כמות המים המומלצת משתיית נוזלים בלבד.

כמה מים צריך לשתות בהריון?

כמות המים המומלצת לשתייה בהריון היא 2.3 ליטרים של שתייה ביום (כ- 12 כוסות*) סה"כ כמות מים אשר גופה של אישה הרה צריך לקבל כל יום מן המזון ומהשתייה גם יחד עומד על 3 ליטרים.

* מתייחס לכוס המכילה 200 מ"ל נוזלים

טיפה למחשבה:

המלצות אלה מכוונות לתנאים של אקלים נוח ופעילות גופנית יומיומית רגילה ללא מאמץ וכן למצב של בריאות תקינה. בתנאים של אקלים חם, בעת פעילות גופנית מעבר לפעילות הנהוגה בחיי היומיום ובעת מחלה מומלצת שתייה מים מרובה בהתאם לצורך.

לאישה בתחילת הריונה, בשליש הראשון, מומלץ להקפיד על שתיית מים מרובה ומספקת, במיוחד אם היא סובלת מבחילה ומהקאות, על מנת לא להגיע למצב של התייבשות בהריון.

לאישה בשליש הריונה האחרון מומלץ להקפיד במיוחד על שתייה נאותה הן בגלל העלייה התלולה בכמות המים האצורה בגופה והן בגלל הצרכים המוגברים, שתוארו לעיל.

מה הקשר בין שתיית מים בהריון לבין אנרגיה, כושר ריכוז ועייפות?

העלייה המשמעותית בכמות המים בגופה של האישה בתקופת ההיריון חיונית במיוחד לשמירה על העובר (מי השפיר) ולהעברה יעילה יותר של רכיבי המזון בזרם הדם. לפיכך התייבשות בהריון, ולו קלה, מפחיתה את כושרו של הגוף לתפקד בצורה טובה ומקשה על האישה.  

התייבשות בהריון ובכלל גורמת לירידה משמעותית באנרגיה ובכושר הריכוז ומלווה בתחושת עייפות קשה וחולשה. כמו כן מחקרים מראים כי ירידה בכמות המים בגוף מהווה גורם מאיץ להתפתחות של כאבי ראש .

שתייה מספקת של מים מדי יום, במיוחד בתקופת ההריון, תפחית עייפות וכאבי ראש ותתרום להגברת תחושת העירנות והריכוז.

לא מצליחה לשתות מים בהריון, לא שותה מספיק בהריון? קבלי מס' טיפים הקשורים במים ובעיות שכיחות בהריון

  • אנו ממליצים לך לשים לידך באופן קבוע בקבוק מים, בקבוק המים נגיש וניתן לקחת אותו איתך לכל מקום. בעזרתו תדעי כמה מים צריך לשתות ביום וכמה שתית בדיוק, לפי תכולת הבקבוק.
  • נטייה לעצירות? הקפידי לשתות מיד בקימה, על בטן ריקה, כמה לגימות ( וכל המרבה הרי זה משובח ) מים קרים או בטמפרטורת החדר, שתי אותם בבת אחת ואחר כך המשיכי בשגרת הבוקר הרגילה.
    המים ישטפו את המעיים וימריצו את תנועתם. היעילות של שתית המים טובה במיוחד על הבוקר לאחר השכיבה הממושכת. הרגלי יציאה טובים יקלו גם על הסובלות מטחורים.
  • צרבת? קחי כוס מים, שתי אותה בהרבה לגימות קטנות (לפחות 40). בין הלגימות עשי הפסקונת קטנה. ז"א: לגימה קטנה, בליעה, הפסקה ושוב חוזר חלילה. צרבת היא למעשה תחושת צריבה הנגרמת מכך שחומצה מן הקיבה מטפסת ועולה במעלה הוושט. המים ישטפו את חומצת הקיבה ,הצורבת את תחתית הוושט, חזרה לקיבה. הלגימות הקטנות יסדירו את תנועתיות הוושט כך שתקטן התנועה של חומצת הקיבה כלפי מעלה, אל הוושט.
  • בעיות שיכחה, לא זוכרת כמה צריך לשתות בהריון וכמה שתית היום? שימי לעצמך תזכורת "פעם בשעה כוס מים" והחזירי לגופך את החיוניות שלה הוא דרוש.
  • מחפשת גיוון? שלבי בכוס המים שלך פרוסת פרי שתתן טעם ורעננות לגופך, הוסיפי תיון נטול קפאין שיוסיף לך טעם, ניתן להוסיף גם למים קרים שיצננו את מזג האוויר בימי הקיץ החמים.
  • הרבי באכילת פירות וירקות העשירים בנוזלים ובמינרליים.
  • אכילת מרקים ומאכלים המבוססים על מים כמו דייסת שיבולת שועל וכד' עשויים לסייע בצריכת נוזלים לגופך.

שתיית מים בהריון - מים הם השתייה המומלצת ביותר עבורך!

מים מינרליים הם נקיים מתוספות כגון: חומרים משמרים, צבעי מאכל וממתיקים מלאכותיים. הם אינם מכילים חומרים ממכרים, משתנים או  רכיבים העלולים להפריע לספיגת רכיבי תזונה חשובים מן המזון.

גם איכות המים חשובה!

איכות מי השתייה חשובה לך במיוחד היות וגם תינוקך חשוף אליהם. איכות מי השתייה הוא נושא המעסיק הורים בעולם כולו וגם בישראל. כך למשל, המשרד לאיכות הסביבה האמריקני (USEPA) פרסם רשימת מזהמים העלולים להימצא במי השתייה והמליץ לכל משפחה לבדוק את מי השתייה שלה. דגש מיוחד הופנה לאוכלוסיות רגישות כגון נשים בהריון, תינוקות וילדים.

לקריאה על חשיבות השתייה והמינרליים לנשים בהריון 

היכנסי וצפי במוצרי בר מים של נביעות שיספקו עבורך מים מינרליים בכל שעה ביום.

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה