להצטרפות*3080

גודל טקסט

חשיבות השתייה לנשים מניקות

כידוע, ההנקה היא דרך ההזנה הטובה והמומלצת ביותר לתינוק. התינוק הצעיר במחצית שנתו הראשונה, כאשר החלב משמש מזונו היחיד, יונק בממוצע כשלושת רבעי ליטר ביממה, בד"כ בין 100 ל- 250 מ"ל בכל הנקה.

במחצית השנייה של שנתו הראשונה, כאשר נוספים מזונות אחרים לתפריטו, הוא יונק כמות קטנה יותר: כ- 650 מ"ל ביממה בממוצע. גם כדי לספק את צרכיו של התינוק היונק, וגם בגלל העובדה שחלב האם מורכב מכ- 90% מים, נשים מניקות זקוקות באופן מיוחד לכמות גדולה יותר של נוזלים.

המלצות השתייה לנשים מיניקות

בשנת 2004 פורסמו ההמלצות החדשות לשתייה של הוועדה למזון ולתזונה של האקדמיה הלאומית האמריקנית למדעים, בשיתוף משרד הבריאות הקנדי.

על פי המלצות  השתייה אישה מיניקה זקוקה ל- 3.1  ליטרים של שתייה ביום ( כ-  16 כוסות*)

המלצות אלה מכוונות לתנאים של אקלים נוח ופעילות גופנית יומיומית רגילה ללא מאמץ וכן למצב של בריאות תקינה. בתנאים של אקלים חם, בעת פעילות גופנית מעבר לפעילות הנהוגה בחיי היומיום ובעת מחלה מומלצת הגברה של השתייה בהתאם לצורך  
 * מתייחס לכוס המכילה 200 מ"ל נוזלים

שתייה מספקת בתקופת ההנקה מפחיתה עייפות 

בזמן ההנקה את עלולה לאבד עד 300 מ"ל של נוזלים כתוצאה מהנקה ומהזעה, ולהרגיש מותשת ועייפה.  ירידה בכמות המים בגופך בתקופת ההנקה  מפחיתה את יכולתו של הגוף לתפקד בצורה טובה ומוסיפה לעייפות הכללית המוכרת לך בוודאי.. התייבשות גורמת גם לירידה משמעותית באנרגיה ובכושר הריכוז. על מנת להבטיח שתייה מספקת במיוחד בתקופת ההנקה מומלץ לשתות מיד אחרי סיום כל הנקה לפחות כוס אחת של מים, וכוס נוספת זמן קצר לאחר מכן.

הכי מומלץ לשתות מים

השתייה המומלצת ביותר בתקופת ההנקה היא מים.
להעדפת מים יתרונות רבים : 
מים  נקיים מתוספות כגון: חומרים משמרים, צבעי מאכל, ממתיקים מלאכותיים. 
הם אינם מכילים חומרים ממכרים , משתנים או רכיבים העלולים להפריע לספיגת רכיבי תזונה חשובים מן המזון. 
בנוסף, מים אינם מכילים קלוריות מיותרות העלולות לגרום להשמנה מופרזת.

הבונוס הכפול במים של נביעות

הצורך בשתייה מרובה במיוחד של מים יחד עם העובדה שהמים שאת שותה מזינים גם את תינוקך מעלים את הצורך  להקדיש מחשבה לבחירה בסוג המים לשתייה.
 
המים המינרליים של נביעות מציעים לך לצד ניקיון ובטיחות גם יתרונות תזונתיים.
מלבד נוזלים נקיים , שתייה קבועה מהמים של נביעות מספקת לך גם כמות משמעותית של שני מינרלים חשובים וחיוניים: סידן ומגנזיום. 

סידן והמגנזיום לבריאות טובה גם בתקופת ההנקה

סידן ומגנזיום הם חלק ממבנה העצם והשיניים. בנוסף, הסידן משתתף בוויסות תהליכים תוך-תאיים חשובים והמגנזיום משתתף בתהליכים יוצרי אנרגיה בגוף. לכן שניהם חיוניים לנשים מניקות. בתקופת ההנקה האם צריכה לספק לא רק את הסידן והמגנזיום הדרושים לבנייה ולהתחדשות העצם ולחילוף החומרים שלה, אלא גם של התינוק.

ממחקרים עולה כי סידן ומגנזיום הינם מינרליים שנוטים להיות חסרים מאוד בתזונה המערבית. מחסור ממושך בצריכה של סידן ומגנזיום קשור בעליה בסיכון למחלות כגון: אוסטאופורוזיס, יתר לחץ דם , מחלות לב לכלי דם ועוד. 

מים מינרליים של נביעות מכילים מגנזיום וכמות משמעותית של סידן: 
המים המינרליים הטבעיים של נביעות מכיליםכמויות משמעותיות של סידן ( 57 מ"ג לליטר) ו מגנזיום ( 23  מ"ג לליטר) , אשר נספגים היטב מהמים לגופך. 
שתיית 3 ליטר של נביעות מספקת  לנשים מיניקות 17% מהקצובה היומית המומלצת של סידן, וכ- 19% מקצובת המגנזיום היומית הממוצעת. 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה