להצטרפות*3080

גודל טקסט

4 מקרים בהם האחריות שקיבלתם לא תעזור לכם

כולנו מכירים את התחושה הנפלאה אחרי רכישה משמעותית. התרגשות מציפה את גופנו ואנו מצפים להתחיל וליהנות מהתועלות החדשות שיכנסו אל חיינו. מחקרים מוכיחים שהוצאת מכשיר חדש מהאריזה/גזירת תווית הרכישה/הורדת הניילונים היא תרפיה בפני עצמה. יחד עם זאת, לגלות פגם ברכישה בתקופה שלאחר השימוש יכולה לייצר תחושת תסכול וחוסר אונים. לשם כך נועדה האחריות, שאמורה להגן עלינו, הצרכנים, מפני פגמים או תקלות לאורך השימוש במוצר או בתקופה סבירה שלאחר רכישתו.

אמה מה, לא תמיד האחריות שנלווית למכשיר אכן מגנה עליכם מתקלות או פגמים שעלולים לצוץ, שלא באשמתכם. אספנו עבורכם ארבע מקרים נפוצים בהן כדאי לשים לב שהאחריות לא באמת משאירה אתכם מכוסים

  • מכשירי חשמל ביתיים – לאחר רכישת מוצרי חשמל, ההנחה הרווחת היא שהאחריות לתקופה תיתן לכם שקט בנוגע לתפקוד המכשיר. מה שאתם לא לוקחים בחשבון הוא שהאחריות היא על התיקון בלבד. כלומר, אם במסגרת תקופת האחריות מתקלקל המכשיר החשמלי שרכשתם, יכול מאוד להיות שהאחריות שקיבלתם לא כוללת את התשלום על ביקור הטכנאי. כשטכנאי מגיע לתקן התשלום מתחלק לביקור + התיקון עצמו. לפעמים האחריות מכסה את התיקון, אך לעתים ישנם תקלות שאינן במסגרת האחריות כמו אופן השימוש במוצר וכמו כן על החלקים הספציפיים בו.  
  • טלפונים חכמים – אף אחד מאיתנו לא יכול לדמיין את החיים שלפני הסמאטרפון. המכשיר הקטן ששינה את האופן בו אנו מתקשרים, עובדים וחיים הפך לחלק אינטגרלי מאיתנו, ויעיד על כך כל מי שמצא את עצמו ללא סוללה למשך דקות בלבד. לרוב, האחריות שאתם מקבלים לא באמת עוזרת לכם לתקן את מה שבאמת חשוב, ובעצם לא באמת שווה הרבה. הדוגמא הנפוצה ביותר היא מסך הטלפון שלכם. פעם, תוכלו לספר לילדים, היו לטלפונים החכמים מקשים, ודרכם היה ניתן לבצע פעולות שונות. ולמרות שמגמת הפקודות הקוליות צוברת תאוצה, רוב צריכת התוכן שלנו במכשיר היא ויזואלית – מה שהופך את תקינות המסך לאקוטית. למרות זאת, האחריות על טלפונים חכמים אינה כוללת תיקון של המסך – החלק שבמקרה גם הכי שביר ורגיש. אם תבחרו לתקן אותו – תגלו שעלותו נעה בין מאות עד אלפי שקלים.
  • ברי מים מסוננים - מסנני המים הביתיים מתהדרים באיכות המים שהם מייצרים עבורכם, ולטענתם שימוש בהם נותן לכם מים איכותיים ונקיים מזיהומים. לעומת זאת, בתעודת האחריות תגלו שיצרני ברי המים המסוננים אחראים רק על תפעוליות המכשיר ולא על המים עצמם. אם המכשיר לא יקרר, לא יחמם או לא יוציא מים, הם כמובן אחראים על כך, אבל אם המים שאתם שותים אינם צלולים וטעימים כמו שהבטיחו –מי שאחראי מבחינתם הוא מי שאחראי על מי הברז שלכם. גם במקרים שבהם יש התרעה על זיהום של מי הברז ומשרד הבריאות מבקש הרתחה של המים לפני השימוש, חברות המסננים לא לוקחות אחריות על יידוע הלקוחות  שלהם על הזיהום, או להוראות ברורות של מה אפשר ומה אי אפשר לעשות עם המסנן הביתי בזמן הזיהום או לאחריו.
  • רכב חדש – אחת הסיבות לבחירה ברכב חדש היא האחריות. בין אם מדובר ברכש שרכשתם או שכרתם באמצעות ליסינג, בשנתיים שלוש הקרובות אתם יודעים שהתיקונים של הרכב לא יעלו לכם כסף. אז זהו, שלא בדיוק. האחריות על הרכב שאתם מקבלים לא כוללת הרבה דברים, כמו למשל פגעים בצבע או בחלקי הפלסטיק שנובעים מהאקלים, האחריות על הצמיגים לפעמים בכלל קשורה ליצרן הצמיגים ולא ליבואן עצמו ממנו רכשתם את המכונית, חלקים מסוימים ברכב מקבלים אחריות רק לחלק מהזמן, כמו המצבר למשל, ועל חלקם תצטרכו לשלם, כמו על החלפת מסננים, רצועות, מגבים, רפידות בלמים וכו'. כמו כן, טיפול במסגרת האחריות נתון לעמידה בתאי סף כגון עמידה במועדי טיפולים או נסיעה בתנאים שהוגדרו על ידי יצרנית הרכב כ"סבירים".

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה