להצטרפות*3080

גודל טקסט

שתיית מים בחורף - כמה צריך לשתות ואיך נזכור?

בתקופת הקיץ קל לנו יותר לזכור לשתות משום שאי אפשר להתעלם מהחום המגביר את תחושת הצמא. בניגוד לכך בחורף, אנחנו נוטים להרגיש פחות צמאים ושוכחים לשתות.

בעונת החורף הירידה ברמת הנוזלים בגוף היא איטית והדרגתית ואיננה מעוררת את תחושת הצמא באופן שיגרום לנו לרצות לשתות.
הקור, שעות השמש המועטות, וההסתגרות בבית גם הם אינם מעודדים אותנו לשתות ומגדילים את הסיכון להתייבשות בחורף. קיימת אשליה כי בעונת הקיץ בה אנו מרבים לבלות בים, לבצע פעילויות שונות בחוץ ולהזיע תחת השמש כמות המים הנחוצה לנו היא גדולה יותר מבחורף, אך מדובר בטעות.

כמה צריך לשתות בחורף?  

כולנו שואלים כמה מים צריך לשתות בחורף? להלן כמות המים המומלצת לשתיה בחורף:

  • גברים: כ-3 ליטר מים ליום.
  • נשים: כ-2.2 ליטר מים לשתיה ליום.

גברים ונשים שמבצעים פעילות גופנית יצטרכו לשתות כמות רבה יותר משום שבמהלך הפעילות הגוף מאבד נוזלים.

בחורף הגוף דורש מאיתנו שתיית מים מרובה, מדוע?

  • מניעת התייבשות בחורף ושמירה על תפקוד תקין של הגוף שלנו, במיוחד במצבים של חולי או במקרה של נטילת תרופות אנטיביוטיות.
  • למים תפקידים רבים בגוף והם נחוצים בעבור: תפקוד מוחי תקין, ויסות חום הגוף, סילוק פסולת ולעוד תהליכים רבים וחשובים.
  • שתיית מים בכמות מספקת נמצאה קשורה לשיפור כושר הריכוז ולהגברת תחושת העירנות,ירידה בכמות המים בגוף מגבירה תחושה של עייפות וכאבי ראש.


מדוע כדאי להקפיד על שתיית מים גם בחורף?

  • בחורף אנחנו מאבדים נוזלים ועלולים להתייבש שכן האוויר בחורף יבש יותר,לרוב נרגיש זאת בעור הנוטה להתייבש. 
  • החימום והמיזוג המופעל בבית, במשרדים ובחללים הסגורים מייבש את האוויר וגורם להזעה בלי לשים לב לכך. 
  • שתיית משקאות חמים המכילים קפאין בריכוז גבוה או שתיית אלכוהול גורמים לגוף לאבד נוזלים באופן בלתי מודע ודורשים שתייה מוגברת. 
  • ע"י שתיית מים מרובה המגבירה את תחושת שובע נוכל להפחית אכילה מופרזת, לשלוט בתחושת הרעב וברצון לאכול המתגבר במהלך החורף ולסייע לגוף בשמירה על משקל תקין. 
  • מים נחוצים לתהליך העיכול ומשתתפים בתהליך חילוף החומרים בגוף.

איך נוכל לזכור ולהגדיל את כמות שתיית המים בחורף?

  • ניתן להגדיל את כמות צריכת המים בקלות בעזרת בר מים של נביעות,מכשיר מים קרים וחמים הזמין ומעניק לנו מים מינרליים טבעיים כל הזמן.
  • במשרד הקפידו להשאיר על השולחן בקבוק מים שתמיד יהיה זמין לכם.
  • כשאתם מחוץ לבית הקפידו לשים בתיק שלכם בקבוק מים שיהיה זמין בכל עת ובכל מקום.
  • דאגו שיהיה לכם בקבוק מים באוטו - או התחילו את היום בדרך לעבודה או לכל מקום אחר עם בקבוק מים או כוס טרמית של תה אהוב! 
  • שתיית תה בטעמים שונים, ניתן לשתות אותו חם או קר ובכך להרוות, לצנן ולרענן את הגוף. מומלץ לבחור בתה ללא קפאין משום שכפי שציינו קודם משקאות בעלי ריכוז קפאין גבוה גורמים לריבוי מתן שתן ואיבוד נוזלים. שתיית ספל תה ללא קפאין שווה לשתיית ספל של מים מינרליים מבחינת צריכת הנוזלים. 
  • ניתן לבחור מים מוגזים המעניקים לנו גיוון ורעננות.
  • שתיית מים בטעמים של סדרת נביעות +  תאפשר לכם לגוון וליהנות מטעמים עדינים של אפרסק, ענבים, משמש-אננס ותפוח. המים הללו מכילים יחסית מעט קלוריות ויתר על כך חשוב לציין כי הם אינם מכילים צבעי מאכל, חומרים משמרים וממתיקים.
  • תוספות בריאות שיכולות לגוון בטעמי המים בחורף - לחתוך פרוסות של פרי אהוב, להכניס לכוס ולהוסיף מים רותחים שיחלטו את הפרי ויוסיפו טעם עשיר וארומה למים שלנו, בהמשך נוכל לאכול את הפרי וליהנות ממנו. 
  • אכילת מאכלים הרוויים בנוזלים: פירות, ירקות, מרקים וכד'.

כשחושבים על זה, מאוד קל להקפיד על שתיית מים בחורף 

המודעות עבור חשיבות שתיית מים בחורף והכרת הדרכים הרבות שמסייעות להגיע לכמות המים הנחוצה יכולות לסייע לכל אחד ואחת על שמירת כמות המים הנחוצה בגופינו. כמו כן, מגוון מוצרי נביעות יעזרו לנו להקל על המשימה. לנוחיותכם נביעות פיתחה קולקציית בקבוקי מים המותאמת לכל אחד מאיתנו.

הצטרפו עכשיו לשירותי בר מים מינרליים של נביעות והעניקו לכם את כמות צריכת המים הנחוצה לגופכם כל השנה!

לקריאת מאמרים נוספים שיעשירו אתכם:

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה