מים מותפלים/מסוננים: מה חסר לכם במים האלה?

מים נחשבים, ולא בכדי, למקור החיים החשוב והחיוני ביותר. המקור של כל המים לשתייה הוא הגשם. מי הגשמים מחלחלים בקרקע ,נקווים בין שכבות הסלע ומהווים למעשה את עתודות המים הטבעיים שלנו. במהלך החלחול באדמה, המים ממיסים לתוכם חומרים רבים בהתאם למצוי בקרקע. סידן ומגנזיום הם המינרלים החיוניים העיקריים שניתן למצוא במים ממקורות טבעיים בישראל. רמתם הגבוהה יחסית במים נחשבת יתרון בריאותי היות וסידן ומגנזיום חשובים לפעילות לב תקינה ולהפחתת לחץ דם.

שנות הבצורת הארוכות יחד עם גידול האוכלוסייה ועלייה בצריכת מים  הביאו את ישראל למצב של מחסור חמור במאגרי מים הטבעיים. ההכרח למצוא מקורות מים חלופיים הוליד את  מפעלי ההתפלה המתרבים בישראל. הרעיון הוא פשוט : לוקחים מי ים , שאותם יש לנו בשפע והם משאב מתחדש , מוציאים מהם את המלחים והופכים אותם למים הראויים לשתייה. בעשור האחרון מאז התחילה ההתפלה שיעורי המים המותפלים המיוצרים בישראל הולכים ועולים וכיום כ 70% ממי הברז מקורם במים מותפלים. תהליך ההתפלה בישראל הוא  מן הסתם תהליך חיוני (כן, ישראל מתייבשת זה לא סלוגן), אולם לצד היתרונות הולכים ומתבררים גם לא מעט חסרונות. לצד העלות הכספית הגדולה , פגיעה בקו החוף וזיהום סביבתי  ישנה גם השפעה בריאותית משמעותית. התפלת מים מוציאה מהמים מינרליים חיוניים ובראשם סידן ומגנזיום. בין אם אתם שותים מים ישירות מהברז ובין אם אתם נוהגים להשתמש בבר מים עם סנן, , כדאי שתדעו  שלעומת מים ממקורות טבעיים, המים שאתם שותים חסרים שני מינרלים חיוניים:  

  • מגנזיום: המגנזיום, המכונה גם מינרל החיים, הוא מינרל חיוני משתתף במאות תהליכים בגופנו. זהו המינרל הרביעי בשכיחותו בגוף והשני בשכיחותו בתאי הגוף. הוא חיוני לתפקוד תקין של שריר הלב, להפקת אנרגיה, לוויסות לחץ הדם, לאיזון הסוכר בגוף, לבנייה ולחיזוק העצמות ועוד. אנחנו לא צורכים מספיק מגנזיום דרך האוכל ואילו המים שאנחנו שותים נעשים דלים במגנזיום בעקבות ההתפלה. משרד הבריאות הישראלי מודאג מההשלכות של שתיית מים דלים במגנזיום על הבריאות וממליץ להשיב את המגנזיום למים.

כדאי לדעת כי מלבד במים מגנזיום נמצא גם בירקות ובעלים ירוקים, בקטניות ואגוזים למיניהם ובדגנים מלאים . לנוכחות של מגנזיום במים יש השפעה משמעותית על צריכת המגנזיום היומית כיוון שמגנזיום נספג ממים טוב יותר מאשר ממזון וגם עקב העובדה שאנחנו שותים מים לאורך כל היום דבר שמעלה את ספיגת המגנזיום מהם.                                                                       

  • סידן:  גם כמות הסידן במים המותפלים פוחתת בצורה משמעותית. הסידן הוא מינרל חיוני חשוב המשתתף בתהליכים ביולוגיים רבים, החל מאיתות תאי ועד להפעלת אנזימים חשובים, סידן אחראי על כיווץ השרירים , מפחית לחץ דם ובונה את העצמות ואת השיניים שלנו. בדומה למגנזיום, גם ספיגת סידן ממים נחשבת לגבוהה, והיא עולה גם כאשר המים נשתים לצד ארוחה וגם כשפיזור שתיית המים עולה לאורך היום.

מקורות טובים לסידן הם ירקות ירוקים עליים כמו כרוב, וברוקולי , מוצרי חלב מופחתי נתרן, שקדים  וטחינה משומשום מלא.
מים מותפלים דלים במינרלים חיוניים. אלו נמהלים במים ממקורות טבעיים, עוברים הכלרה  ומוזרמים אלינו לבתים. ריכוז המים המותפלים משתנה ואינו קבוע, ובהתאם לכך גם הרכב המים שאנחנו מקבלים בסופו של דבר אלינו לברז. כלומר: איכות מי הברז, ובהתאם לכך גם מים מסנונים,  משתנה ממקום למקום ואין לנו באמת יכולת לדעת מה קיים ומה נעלם מהם. זאת כמובן בניגוד למים מינרליים טבעיים, שם הרכב המים והערכים התזונתיים נשארים זהים.

היות והמים מגיעים ממקור אחד יציב ובלתי משתנה , תכולת המים המינרליים נשמרת  קבועה ואתם יכולים לדעת בדיוק מה יש בכל טיפה וטיפה. הרכב המים מפורט לידיעתכם על כל כד ובקבוק. ההבדלים בין מותגי המים המינרליים השונים נובעים ממקור המים וכדאי להשוות ביניהם ולבחור את המים בעלי תכולת הסידן והמגנזיום הגבוהה ביותר.

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה