5 טיפים שיעזרו לנו להגדיל את צריכת המגנזיום שלנו

אתם יכולים לצרוך מגנזיום גם במקומות שאולי לא ידעתם עליהם, קבלו כמה מומלצים

מגנזיום הוא מינרל  חיוני ששותף להרבה תהליכים בגוף, בין החשובים שבהם: וויסות כיווץ השרירים, תפקוד הלב בעיקר בהסדרת קצב, לחץ הדם, עליה בכולסטרול הטוב, ואפילו הקלה  על מיגרנות. הבעיה היא שרוב הישראלים  אינם צורכים מגנזיום בכמות מספקת מדי יום . המחסור במגנזיום מחריף נוכח העובדה שהזעה ולחץ מתמשך גורמים לאיבוד מוגבר של מגנזיום בזיעה ובשתן – ואצלנו יש הרבה משניהם.

חסר במגנזיום יכול להביא לסיכון בריאותי ולעליה בתחלואה ובתמותה ממחלות לב וכלי דם. משרד הבריאות ממליץ על צריכה יומית של לפחות 400 מ"ג מגנזיום  ביממה לגבר ו- 310 מ"ג מגנזיום  ליממה לאישה- מעל גיל 19. נשים בהיריון זקוקות לכמויות גבוהות יותר.

אלו 5 טיפים שיעזרו לכם להגדיל את צריכת המגנזיום היומית:

  • הוסיפו חופן אגוזים וגרעינים לתפריט היומי - שקדים, אגוזי קשיו, אגוזי מלך גרעיני דלעת ובוטנים – עשירים במגנזיום ובחומצות שומן בריאות.  מומלץ  לשלב אותם בתפריט היומי . משתלב נהדר בכל סלט או כנשנוש טעים.
  • שתו מים המכילים מגנזיום – על פי משרד הבריאות מים ממקורות טבעיים בישראל הם מקור חשוב ומשמעותי לצריכה של מגנזיום, ויכולים לספק  עד 20% מהצריכה היומית המומלצת. מים יכולים לספק מעין "רשת בטחון " לצריכה מספקת של מגנזיום , ולהוריד באופן משמעותי את הסיכון לחסר במינרל חשוב זה . יש לשים לב שמים המגיעים ממסנן המים הביתי שלכם, יכולים להיות דלים במגנזיום מפני שתהליך ההתפלה מוריד באופן משמעותי את תכולת המגנזיום במים.
  • שלבו טחינה גולמית משומשום מלא –השומשום המלא הוא בעל ערך תזונתי גבוה ונחשב למקור מצוין לסידן ומגנזיום. טחינה היא חלק מתזונה ים תיכונית מאוזנת המומלצת על ידי משרד הבריאות ועל ידי מומחי תזונה בכל העולם. ניתן ליהנות מהטחינה הן בצורתה הגולמית והן כסלט שאותו ניתן להכין בקלות בבית על ידי ערבוב עם מים , לימון ומעט מלח. המהדרים מוסיפים גם שום .  

  • אל תוותרו על קטניות - שעועית יבשה, חומוס ,אפונה , עדשים – וקטניות בכלל, הן מקור טוב למגנזיום. השריית הקטניות במים למשך כמה שעות ( בחורף ניתן להשרות למשך לילה) מומלצת מאוד: תקצר את זמן הבישול, תקל על העיכול ותגביר את ערכן התזונתי.
  • גוונו עם עלים ירוקים – שימוש בעשבי תיבול ירוקים זו דרך נהדרת קלה ופשוטה להגביר את צריכת המגנזיום ולשדרג פלאים את הטעם של המאכל. העיזו להוסיף חופן של נענע, פטרוזיליה, שמיר , כוסברה , בזיליקום , אורגנו טריים לסלט, לכריך ובעצם לכל מאכל. מומלץ להכין ממרח פסטו ביתי של עלים ירוקים, אגוזים, שום  ושמן זית וליהנות ממנו כבסיס לכריכים או כתוספת למנה עיקרית .

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה