להצטרפות*3080

גודל טקסט

לא רק כשצמאים - חשיבותם של מים מינרליים בזמן כושר

מדוע כל כך חשוב לשתות מים מינרליים בזמן כושר?

אין ספק כי למזון שאנו צורכים לפני אימון הכושר ואחריו ישנה השפעה משמעותית על היכולת הגופנית שלנו, על קצב ההתאוששות שלנו ועל האופן שבו נתעל את הפעילות לצורכי בניית שריר, למשל. עם זאת, השפעה חשובה לא פחות יש גם לכמות הנוזלים שנשתה במהלך האימון, ובעיקר כשמדובר בשתייה של מים מינרליים. במאמר שלפניכם נפרט אודות החשיבות של צריכת מים מינרליים במהלך האימון וכן נפריך מספר מיתוסים שגויים בנושא. 

חשיבות השקילה לפני ואחרי האימון

רבים מהמתאמנים כלל אינם מודעים לכך שבמהלך האימון הם מאבדים כמויות רציניות ביותר של נוזלים. על מנת שתקבלו מושג בנוגע לכמות הנוזלים שאתם מאבדים במהלך האימון, מומלץ שתשקלו את עצמכם פעם אחת לפני האימון ופעם נוספת עם סיום האימון. מן הסתם, יש לבצע את שתי השקילות רק אם נמנעתם לחלוטין משתייה במהלך האימון עצמו, כך שההפרש בין שתי התוצאות יהיה כמות המים שאיבדתם בהזעה ובנשימה. 

מומלץ לשתות מים מינרליים במהלך האימון, כל עוד מדובר בכמות מדודה, רק חשוב לזכור להוסיף אותה למשקל ההתחלתי כפי שנמדד לפני האימון. כמו כן, כדאי להישקל בבגדים יבשים או ללא בגדים, על מנת שלא תשקלו את הזיעה הנמצאת מחוץ לגוף, הספוגה בבגדי האימון. קחו בחשבון שגם אם אתם מתאמנים עם בגדי ספורט נוחים, המאופיינים ביכולת נידוף זיעה אופטימאלית ובמשקל נוצה, הגוף עדיין מפריש זיעה ללא הפסקה, מעצם המאמץ. 

מים מינרליים קרים תורמים לקירור הגוף

בזמן פעילות גופנית ממושכת, הגוף משקיע משאבים רבים על מנת למנוע מצב של התחממות יתר. על מנת לסייע לגוף ולהקל עליו את מלאכת הקירור, מומלץ לשתות מים מינרליים קרירים, התורמים באופן עצמאי לקירור הגוף. שימו לב – על המים המינרליים להיות מעט יותר קרירים מטמפרטורת החדר, אך לא קרים מאוד או קפואים. זהו המקום להפריך מיתוס נפוץ לפיו שתייה של מים במהלך האימון גורמת להאטת קצב שריפת הקלוריות. 

מדוע ישנה חשיבות עליונה לצריכת מים מינרליים דווקא במהלך האימון? 

איבוד נוזלים מהיר המתרחש במהלך האימון עלול להוביל להתייבשות. עדות לנזקי ההתייבשות המעמידה את המתאמן בסכנת חיים, ניתן לראות מדי שנה במרוצי המרתון הנערכים בישראל - כמו גם במקומות אחרים בעולם. עם זאת, אין צורך להגיע למצב של התייבשות כדי לסבול מנזקים הקשורים לצריכה מועטה מדי של נוזלים המובילה לפגיעה במשק המים בגוף. 

בחישוב גס, כל איבוד של אחוז אחד ממשקל הגוף במהלך האימון כתוצאה מאובדן נוזלים, מוביל לירידה של חמישה אחוז ביכולת הספורטיבית. אובדן הנוזלים יכול להוביל להתעייפות מהירה יותר, להתכווצויות שרירים, לירידה בגמישות ועוד. אי לכך, כפי שלעולם לא תגיעו לאימון לאחר צום של 24 שעות, כך גם יש להימנע מאימוני כושר המעמידים את המתאמן בסכנת התייבשות או אובדן נוזלים לא פרופורציונאלי. 

האם מים מינרליים הם המשקה האולטימטיבי בזמן אימון?

ישנם לא מעט ספורטאים ומתאמנים הבוחרים לשתות משקה איזוטוני, המכיל סוכרים ומינרלים הנדרשים לגופנו – ובעיקר כשמדובר באימון הנמשך יותר משעה וחצי או באימון קצר יותר המבוצע בעצימות גבוהה. אולם, מסתבר שדווקא מים מינרליים הם טובים יותר ואף מומלצים לאלה העוסקים בפעילות גופנית. שלא כמו המשקה האיזוטוני, מים מינרליים מכילים כמות משמעותית של סידן ומגנזיום ודלים בנתרן. הם מספקים לגוף את כל מה שהוא צריך - החומרים החיוניים שאיבד במהלך הפעילות הגופנית. מומלץ לשתות מים מינרליים גם כשמדובר באימון קצר יותר או באימון בעצימות נמוכה (מה שפחות רלוונטי למשקה האיזוטוני) וליהנות מטעם נהדר – טעם של מים טבעיים ואיכותים. החזיקו לידכם בקבוק מים בזמן הפעילות הגופנית.

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה