להצטרפות*3080

גודל טקסט

עור נפלא מתחיל בתזונה בריאה

יש המון דרכים לשמור על עור חלק, מתוח וקורן. הנה מספר כללים וטיפים קלים וטבעיים שיעזרו לך במשימה:

עורך הוא למעשה האיבר הגדול ביותר בגופך - עורך מהווה כ- 15% ממשקלך. העור אינו משמש רק כמעטפת של הגוף אלא מתפקד כאיבר פעיל ככל שאר האיברים בגופנו. למעשה מדובר במערכת מורכבת ומתוחכמת בעלת תפקידים רבים וחשובים: העור הוא חלק פעיל ממערכת החיסון המולדת שלנו ומהווה את קו ההגנה הראשון מפני פולשים לא רצויים מבחוץ, מגן על הרקמות שמתחתיו ומונע את התייבשותן, אוגר בתוכו חומרי מזון ומים ומשתתף בויסות הטמפרטורה של הגוף וכן משמש כאיבר חישה חשוב. 

בדומה לשאר המערכות בגוף, עורנו זקוק להזנה טובה ולאספקה שוטפת של רכיבים חיוניים על מנת שיצליח לתפקד בצורה הטובה ביותר ויקרין מראה זוהר ורענן.

עור הפנים שלך מעיד על מצבך הבריאותי

עור הפנים מהווה מעין מדד למצבך הבריאותי. כשאת עייפה, חולה או מיובשת ניתן לראות זאת בפניך שכן העור הפנים שלך מעיד על מה שקורה פנימה בגוף. שתייה מועטת, אכילה לא מאוזנת וצריכה עודפת של מזונות עתירי שומן רווי, סוכר וכימיקאלים פוגעת בבריאות הגוף ויכולה בהחלט לבוא לידי ביטוי גם במראה של העור. מחקרים מעידים כי קיים קשר משמעותי בין המזונות שאנחנו אוכלים לבין מדדי עור שונים כגון הופעת קמטים, רמת גמישות העור והאלסטיות שלו.

השפעת המים על העור שלך:

חשיבות המים לעור היא גדולה מאחר ועורך מכיל הרבה מים, למעשה כעשירית מכלל המים שיש בגופך אגורים בתוך שכבה העור שלך. בייחוד עכשיו כשהיובש מכה בנו בכל עוזו חשוב לשמור על לחות העור שלנו גם על ידי שתיה מרובה של מים. תכולת המים בעור משפיעה על נפיחותו וגמישותו. עובי שכבת העור תלוי בכמות סיבי הקולגן, רכיבים תאיים ותכולת המים שבו, ככל שהעור יהיה עבה יותר כך הוא יראה מתוח וחלק.

תכולת הנוזלים בעור קובעת למעשה את התכונות הביופיזיקאליות שלו כגון הטורגור שלו (לחץ המים על דפנות התאים) והאלסטיות שלו. באפידרמיס (שכבת העור החיצונית) ישנם תאים המורכבים בעיקר מקרטין אשר סופח מים ושומר אותם בתוך התא דבר המאפשר לעור להישאר גמיש ושלם. לצורך ההמחשה תחשבי על ההבדל בין ענבים לצימוקים...

במחקר שבדק את ההשפעה של תכולת המים בגוף על עובי העור בדקו החוקרים בעזרת האולטרה סאונד את עובי העור וצפיפות הדרמיס (שכבת העור האמצעית). נמצא שגם שינויים קטנים מאוד בחלוקת המים בגוף (למשל בעקבות אגירת נוזלים או התייבשות) משפיעה על הפרמטרים שנבדקו. לאחר אינפוזיית נוזלים ראו שעובי העור עלה. השינויים אגב, היו ניכרים יותר במצח מאשר בחלק העליון של הרגל. המשמעות היא ששתייה לא מספקת לאורך היום יכולה להשפיע על מראה העור בטווח הקצר.

מחסור במים משפיע על עורנו גם בטווח הארוך היות וההתייבשות מפחיתה את אלסטיות וגמישות העור אשר כשלעצמה קשורה בהזדקנות העור. שתייה בכמות נאותה גם מזרזת זרימת דם טובה ובכך מספקת לתאי העור הזנה טובה יותר ואפשרות להתנקות ביעילות מרעלים ומתוצרי לוואי לא נחוצים. בנוסף, הידרציה טובה מאפשרת הזעה אשר כשלעצמה תורמת לניקוי תאי העור. המלצות השתייה האמריקאיות מדברות על צריכה של לפחות 2.2 ליטר נוזלים לנשים בתנאים יומיומיים רגילים. פעילות גופנית ושהייה במקומות ממוזגים מעלה את אובדן המים מהגוף ודורשת הגברת שתייה.

מחקר שבדק השפעה של סוגי מים שונים (כולל מים מינרליים) על מדדים קליניים הקשורים בבריאות העור מצא כי צריכה של מים מינרליים דלים במלחים (2 ליטר ביום למשך 3 שבועות) הייתה בעלת ההשפעה הטובה ביותר על המדדים השונים ועל רמת הלחות של העור. העור נראה חלק ורך יותר, בעל גמישות טובה וברק. איך שלא נסתכל על זה? מים טובים לעור הפנים שלך.

הקפידי על תזונת מאכלים שטובים לעור הפנים שלך

הרבי באכילת מזונות עשירים בנוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים): תהליכי חמצון הם תהליכים מזיקים ובלתי רצויים המתרחשים בגופנו כל העת. גופנו נלחם כנגד התרכובות המחמצנות שכן הן פוגעות בתאים ובאיברים שלנו, מעלות סיכון למחלות כרוניות בכללן סרטן ומחישות את הזדקנות התאים כולל תאי העור. נוגדי חמצון הם שם כללי למגוון רב של חומרים - ויטמינים, מינרלים או פיטוכימיקאלים (רכיבים פעילים שמקורם מן הצומח) - אשר מסוגלים להלחם בתהליכים מחמצנים ולנטרל אותם ביעילות.

נוגדי החמצון העיקריים אשר נמצאו במחקרים כקשורים ישירות לבריאות העור הם ויטמין E, A ו- C, המינרלים סלניום ואבץ והפיטוכימקאלים לויקופן ופלבנואידים. על מנת להרוות את גופנו בנוגדי חמצון עלינו להרבות באכילת ירקות ופירות מצבעים שונים, קטניות ואגוזים. ככל שהצבע של הפרי או הירק עז יותר כך עולה תכולת האנטיאוקסידנטים שבו. מומלצים במיוחד הם גזר, בטטה, שזיפים, פירות יער, תרד וירקות ירוקים עליים ואגוזי ברזיל.

אמרי כן לוויטמין C:

מלבד היותו נוגד חמצון חזק, ויטמין C משתתף גם בבניית סיבי הקולגן אשר בונים גם את רקמת העור. הקולגן מעניק לעור את החוזק שלו וכן גמישות ויכולת מתיחה טובה. כמו כן הקולגן מקנה לעור נפח. ככל שתאי העור תפוחים יותר כך נראה העור חלק ומתוח יותר ובעל פחות קמטים. המקור העיקרי למזונות עשירים בוויטמין C הם בירקות ופירות טריים ובעיקר פלפל אדום, קיווי, פירות הדר, ירקות ירוקים עליים. בישול, חשיפה לאוויר ואור מפחיתה מאוד את כמות הוויטמין שבמזונות ומכאן חשיבות הצריכה של ירקות ופירות טריים מדי יום. בירקות מבושלים רמת הוויטמין C פוחתת מאוד. בכדי לשמר את כמות הוויטמין בסלט - רצוי לאכול אותו כמה שיותר מהר, בסמוך להכנה.

אל תוותרי על חומצות שומן חיוניות:

התרגלנו לחשוב שעלינו לצמצם עד כמה שניתן בצריכה של שומן היות והוא מזיק יותר מאשר מועיל, אולם חומצות השומן החיוניות כשמן כן הן - חיוניות! הגוף שלנו לא יכול לייצר אותן בעצמו וחייב לקבל אותן מן המזון בכדי להרכיב מהן שמנים ותרכובות הנחוצות לתפקודו. בן היתר לשמנים תפקיד חשוב בבניית מעטפות התאים ובכך הם משפיעים הן על חוסנו של התא ועמידותו בפני פולשים והן על התקשורת הבן תאית ועל מעבר חומרים אל תוך התא ומחוצה לו.

בנוסף, קרום תא המתפקד ביעילות יכול לאגור מים ולשמור על לחות התא בצורה טובה יותר ובכך להקנות לתאי העור מראה תפוח וחלק יותר. חשוב לצרוך כמות מספקת של חומצות שומן מסוג אומגה 6 ו 3. אומגה 3 היא חומצת השומן הנוטה ביותר להיות חסרה בתפריט המערבי. חומצות שומן מסוג זה מפחיתות תהליכים דלקתיים בגוף וגם בעור. מזונות עשירים באומגה 3 הם דגי ים שמנים ממים קרים כגון סלמון, אגוזי מלך, זרעי פשתן. צריכה של 3 כפיות שמן קנולה ביום יבטיחו צריכה מספקת של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 6.

צמצמי בצריכת הנתרן:

נתרן הינו מינרל חיוני לתפקוד תקין של גוף האדם, אולם צריכה עודפת ממנו עלולה לגרור אצירת נוזלים בגוף ובכלל זה בעור הדק שמתחת לעיניים (שקיות בעיניים). הנתרן העודף מצטבר בדם ומעלה את הריכוז שלו. כתוצאה מכך מים נשאבים מתוך התאים אל הדם בכדי לדלל אותו. המחסור היחסי של מים בתאים גורם לעור להראות נפול ושביר. כמו כן תיתכן פעילות מוגברת של בלוטות השומן בעור כפיצוי על התייבשות התאים. מומלץ לצמצם צריכה של מזונות מעובדים אשר נוטים להיות עתירי נתרן ולהעדיף בישול ביתי. כמו כן מומלץ לבדוק ולהשוות את תכולת הנתרן במצרכי המזון ולבחור באלו המכילים פחות נתרן.

טיפים לעור בריא - מרפאת מאיו קליניק (Mayo Clinic):

  • הגני על עצמך מפני השמש. חשיפה לשמש מזיקה לעור. הקרינה מזקינה את העור ומעודדת היווצרות קמטים, מעלה סיכון לכתמים בעור וכן את הסיכון ללקות בסרטן העור. השתמשי בקרם הגנה, העדיפי שהייה בצל והגני על עור גופך באמצעות בגדים ארוכים, כובע ומשקפי שמש.
     
  • אל תעשני. העישון גורם לעורך להיראות זקן ומקומט יותר. עישון פוגע בזרימת הדם לתאי העור ובכך מפחית את ההזנה שלהם. עישון מזיק לסיבי הקולגן והאלסטין המקנים לעור חוזק, גמישות ונפח ובכך מגביר היווצרות קמטים.
     
  • התייחסי לעורך בעדינות. ניקוי ושטיפות יומיומיות מסירות את שכבת השומן המגנה על עורך. צמצמי את משך השטיפה במים, העדיפי מים חמימים או קרים על פני מים חמים מאד, הימנעי משימוש בסבונים חזקים, למניעת יובש השתמשי בקרם לחות המתואם לסוג עור הפנים שלך.
     
  • הקפידי על תזונה מאוזנת ובריאה.
     
  • צאי מהלחץ. מצבי לחץ וסטרס מזיקים גם לעור. אסטרטגיות להפחתת לחצים ייטיבו עם עורך וגם יגרמו לך להרגיש יותר טוב.

תני לעור שלך את מה שהכי טוב לו, הצטרפי כבר עכשיו לאחד ממגוון מוצרי בר מים של נביעות ותהני ממים מינרליים טבעיים ובריאים.

לקריאת מאמרים וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

נס כד המים - תנצחו את הסופגניות החג הזה!
שיהיה צום קל - טיפים שיעזרו לכם לעבור את הכיפור הזה בקלות.
לשתות ולרזות - הקשר בין מים למשקל הגוף שלנו
לבנות את גופנו נכון - סידן - איך תעשו זאת?

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה