להצטרפות*3080

גודל טקסט

שיהיה צום קל

אכילה נבונה לפני ואחרי צום יום הכיפורים חשובה ביותר, אך למעשה המחסור הגדול ביותר שחש גופינו בזמן זה הוא המחסור בנוזלים- כלומר במים.

שרון דבוש חלילי, דיאטנית קלינית ויועצת מדעית לחברת "נביעות", נותנת כמה טיפים חשובים שיעזרו לנו לעבור את צום יום הכיפורים בשלום. 

משמעת המים החשובה לנו:

על מנת שגופינו יגיע לזמן הצום מוכן יש לדאוג שהוא יהיה רווי במים לפחות יממה לפני תחילת הצום, מה שאומר כי יש להיכנס "למשמעת מים" קפדנית ביותר ולהקפיד לשתות מים בכמות מספקת ביום שקודם לצום. האקדמיה האמריקאית למדעים ממליצה על שתייה של לפחות 3 ליטרים ביום (כ-15 כוסות מים) לגברים ו 2.2 ליטרים ביום (כ-11 כוסות) עבור נשים. במידה ואתם עוסקים בפעילות גופנית קבועה או אם תנאי מזג האוויר חמים במיוחד מומלץ ואף רצוי לשתות יותר. הגברת שתיית המים אף מסייעת לקבלת יציאות סדירות וטיפול בעצירות, שעלולה להיגרם אחרי ובזמן הצום.

היערכו באופן הנכון לפני הצום, להלן מגוון טיפים לצום קל בכיפור:

  • ביום הצום עצמו מומלץ להתחיל בשתייה כמה שיותר מוקדם ולפזר את כוסות השתייה על טווח רחב של שעות ולא לחכות לארוחה המפסקת, הארוחה המפסקת היא זמן טוב להשלמות שתייה אחרונות.
     
  • העדיפו לשתות כמויות קטנות לעיתים קרובות מאשר נפחים וכמויות גדולות לעיתים רחוקות- זה יאפשר לגוף לשמור יותר מים בתוכו ולכם להגביר את כמות השתייה בקלות רבה יותר.
     
  • כדאי לשים לב גם לטמפרטורת השתייה: משקאות קרים מדי עלולים לגרום לנו לשתות פחות מהרצוי מכיוון שקשה לשתות מהם כמות גדולה. מים צוננים בטמפרטורה של 15 מעלות נחשבים למעודדי שתייה, בייחוד בימים חמים.
     
  • העדיפו שתיית מים על פני אלכוהול ומשקאות המכילים קפאין, משקאות אלו משתנים ומאלצים את הכליות להגדיל את כמות המים המופרשת בשתן ולכן מבזבזים מים החיוניים לגוף.
     
  • משקאות מתוקים אינם מומלצים לשתייה לפני צום, כיוון שהם מכילים סוכר אשר מצד אחד תורם קלורית וגורם לתחושת שובע, אך מצד שני תחושת השובע נעלמת מהר יחסית ולכן שתיית משקאות מתוקים עלולים לגרום לנו לאכול פחות אוכל משביע שצריך להחזיק אותנו לאורך הצום. אנשים המתקשים בשתיית מים ומסיבה זו אינם שותים מספיק עדיף כי כן ישתו שתייה ממותקת קלות מאשר ימנעו או יפחיתו את צריכת הנוזלים שלהם.
     
  • השתדלו להימנע מאכילת מזונות מצמאים כגון מזונות מלוחים, חריפים, מתובלים, כבושים, משומרים, מטוגנים או מתוקים מאוד.    

צום קל וגמר חתימה טובה!

מאמרים וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:
נס כד המים - כיצד נשמור על פרופורציות אל מול הסופגניות השנה?
עור נפלא מתחיל בתזונה בריאה
לשתות ולרזות
לבנות את גופנו נכון - סידן

תנו לגוף שלכם את מה שמגיע לו, צפו במוצרי בר מים של נביעות והזמינו עוד היום מים מינרליים טבעיים לכל השנה!

 



 

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה