להצטרפות*3080

גודל טקסט

4 דברים שפוגעים באיכות האוכל והשתייה שלכם

4 דברים שפוגעים באיכות האוכל והשתייה שלכם

רוצים לחיות בריא? מי לא... כדי לחיות בריא כדאי לאכול ולשתות את מה שטוב לגוף שלכם, זה לא סוד. ירקות, פירות, אוכל טבעי וטרי, שתיית מים - כל אלו הם חלק מחיים בריאים, אבל בטח לא יפליא אתכם שלא רק חומרי הגלם אלא גם הדרך שהם עושים עד הפה שלכם, משפיעה על הבריאות שלכם. אז קבלו 4 תהליכים  שעלולים לפגוע בחומרי הגלם הטובים שאתם מנסים לאכול ולשתות?

טיגון

טיגון גורם כמה נזקים לאוכל שלכם - השמן בטיגון מתחמם מאוד, מה שגורם לו לחימצון וייצור של רדיקאלים חופשיים - חומרים שאינם טובים לבריאות שלכם. הטיגון גורם גם לספיגה מוגברת של שמן באוכל שלכם, ומגביר באופן משמעותי את צריכת השומנים שלכם. וזה עוד לפני שדיברנו על סוגי השמן שבהם אתם מטגנים כמו שומנים רווים המייצרים טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם.

מים מסוננים

בר מים מסוננים נראה כמו דרך לצרוך מים נקיים ובריאים, אבל צריך לדעת, סנן המים יכול לעשות בדיוק את הפעולה ההפוכה מניקוי המים אם לא מחליפים אותו בזמן, או אם נחשף לזיהום בריכוז גבוה, במקרה כזה הוא יכול להפוך מזהם יותר מאשר מסנן את המים. בנוסף, במציאות שבה 70% מבתי האב בישראל מקבלים מים מותפלים, המים במתקן הסינון שלכם עלולים להגיע אליכם ללא מגנזיום שהוא מינרל חשוב מאוד לבריאות הלב, ולבריאות בכלל - ולכן מומלץ לקנות דווקא בר מיים עם מים מינרליים טבעיים, מאחר וזאת ידיעה ברורה עבורנו כי המים נקיים מזיהומים.

צליה בגריל ועישון

מנגל זה הכי כיף, אבל מתברר שממש לא בריא. בזמן צליה על הגריל נוצרים במזון שלנו שני חומרים הנחשבים מסרטנים (פחממנים ארומטים פוליציקלים (PAH) ואמינים – הטרוציקלים (HCA), אם אתם רוצים לדעת בדיוק). החומרים האלו נוצרים מהחום הגבוה מאוד אליו נחשף המזון ומהעשן העולה מהגחלים. כשמדובר בבשר המצב עאפילו חמור יותר בגלל השומן שמטפטף לתוך הגחלים, מייצר את החומרים האלו וחוזר עם העשן לבשר. איך לצמצם נזקי? לחכות תמיד לגחלים לוחשות ולא לשים את הבשר על אש גלויה, ולהשתדל להשאיר אותו כמה שפחות זמן על המנגל כדי לצמצם חשיפה לחום הגבוה - אז בבקשה, נתחים דקים, ולא וול דאן

קילוף וחיתוך

כדי לשכנע את הילדים לאכול פירות וירקות אנחנו מקלפים להם אותם, או חותכים להם אותם לחתיכות ושולחים איתם לבית הספר. הבעיה היא ששתי הפעולות האלו פוגעות בערך התזונתי של הפירות והירקות. החיתוך מראש גורם לחימצון ופגיעה בוויטמינים שיש בפירות ובירקות, בעיקר בוויטמין C, החומצה הפולית וכן וויטמינים מקבוצת B. ככל שהם חתוכים קטן יותר, הפגיעה גדולה יותר. המינרלים והסיבים התזונתיים נשארים אחרי חיתוך, אבל אם קילפנו את הפרי או הירק, איבדנו שוב ערך רב של המזון, בעיקר את סיבים תזונתיים שחשובים לתהליך העיכול, וכן נוגדי חימצון שבאים לידי ביטוי בצבע של הפרי או הירק, שכמו שאפשר לראות, נמצאים בריכוז גבוה דווקא בקליפה.

אז מה המסקנה? אל דאגה, לא מוותרים על שום דבר, אבל שמים לב. לטגן פחות ולהעדיף אידוי או אפיה, ואם כבר מטגנים אז בשמנים טובים ובריאים כמו שמן קנולה ושמן זית. לשתות מים שאתם יודעים מה הם מכילים, כמו מים מינרליים למשל. אפשר פעם ב... לעשות מנגל, אבל לדאוג שהמזון לא נוגע באש ישירה ונמצא כמה שפחות זמן על הגריל, לאכול ירקות ופירות עם הקליפה, וכמה שיותר קרוב לזמן החיתוך שלהם.

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה