להצטרפות*3080

גודל טקסט

לשתות ולרזות

מה הקשר בין שתיית מים לירידה במשקל, כמה מים צריך לשתות וטיפים להגברת השתייה

 

מאת: שרון דבוש חלילי, דיאטנית קלינית R.D.

המים הם חסרי קלוריות, ולכן משמשים כלי עזר חיוני בתזונה לכל מי שרוצה לרדת במשקל או לשמור עליו. למים תפקיד חשוב בתהליך הפיזי עצמו של הפחתת המשקל ובמניעת תופעות הלוואי השכיחות הקשורות בהפחתת האכילה.

העלאת המודעות לשתיית המים יכולה לעזור לנו בדרך למשקל הנכסף:

8 סיבות לשתות מים בתהליך ההרזיה:

  • מים מפחיתים כאבי ראש ועייפות

    המים מסייעים להפחתת כאבי ראש ותחושות עייפות על ידי דילול הדם מתוצרי הפירוק הרבים המצטברים בו בתהליך ההרזיה.

  • שתיית מים מסייעת בשחרור פסולת

    המים מקלים על הכליות להפריש ביעילות בשתן את חומרי הפסולת הרבים אשר נוצרים בגוף כתוצאה מתהליכי הפירוק המואצים האופייניים בזמן ירידה במשקל. ככל שהמים יהיו נקיים יותר ממזהמים (שאריות של חומרי ריסוס והדברה, שאריות תרופות וכד') עבודת הכליות תהיה קלה ויעילה יותר.

  • מים מסוימים יכולים לסייע באספקה של מינרליים חיוניים

    העלולים להיות חסרים בתפריט, כגון סידן ומגנזיום בצורה הזמינה לגוף, וזאת ללא תוספת קלוריות כלל. שתייה של מים בעלי תכולה משמעותית של סידן ומגנזיום יכולים להוות השלמה משמעותית לצריכה היומית של מינרלים חיוניים אלו.

  • מים עוזרים במניעת עצירות

    הקשורה בדיאטה. במידה וקיימת עצירות, מומלץ לשתות על הבוקר 1-2 כוסות של מים קרירים או בטמפרטורת החדר: מיד עם הקימה, על בטן ריקה ובבת אחת, עד כמה שניתן.

  • מים מגבירים תחושת שובע

    מים מקנים תחושת שובע, מאחר שהם ממלאים את הקיבה. מומלץ לשתות מים לפני כל ארוחה כדי להקטין את כמות המזון הנאכלת בארוחה עצמה.

  • מים "מעסיקים" את הגוף  

    שתייה מתמדת של כמויות מים קטנות מאפשרת "עיסוק" בידיים וגם סיפוק צורך של "משהו בפה". יותר מים - פחות נשנושים.

  • צמא או רעב?

    לעתים קרובות אנו מחליפים תחושת צמא בתחושת רעב, ואז אוכלים במקום לשתות. כאשר "מתחשק" לכם משהו, מומלץ לשתות כוס מים. אולי הייתם רק צמאים.

  • מים מגבירים את שריפת הקלוריות

מים מגבירים את שריפת הקלוריות מחקר קטן (אך מהפכני) שהתפרסם בשנת 2003 הראה כי שתיית מים יכולה להגדיל באופן מעשי את קצב שריפת הקלוריות בגוף. האפקט שנמדד היה אומנם קטן, כ-30% עלייה למשך שעה, אבל בהחלט משמעותי. ולגבי שמירה על המשקל: החוקרים העריכו כי תוספת שתייה של 1.5 ליטר מים ליום למשך שנה תגרור ירידה של כ-2.4 ק"ג במשקל - וזאת מבלי לערוך שום שינוי נוסף בתזונה ובפעילות הגופנית.

אז כמה צריך לשתות ביום?

גיל (שנים)סך כמות המים המומלצת לשתייה (ליטר/יום)מספר כוסות ליום(כוס=200 מ"ל)
גבריםמעל 193.015
נשים מעל 192.211
הריון  2.311.5
הנקה 3.115.5

על פי ההמלצות החדשות לשתייה של האקדמיה האמריקאית למדעים משנת 2004. ההמלצות מיועדות לאוכלוסייה בריאה, בתנאי אקלים נוחים ובפעילות יומית רגילה ללא מאמץ.

  • גם איכות המים חשובה !

היות ואנחנו זקוקים לכמויות גדולות של מים מדי יום , לאיכות המים והרכבם יש חשיבות גדולה במיוחד. מים אינם רק מים. מלבד הנוזלים הם מכילים רכיבים רבים נוספים אשר חלקם עלולים להזיק וחלקם טובים וחשובים לבריאות.

החשש לאיכות המים נובע מהעובדה שמקורות המים העיקריים שלנו נמצאים בסמיכות רבה לאזורים שבהם אנחנו חיים ועובדים. הפסולת שאנו מייצרים בחיי היום יום , בתעשייה ובחקלאות עלולה להגיע דרך הקרקע אל מאגרי המים ולפגוע בהםלפיכך, מומלץ לבחור בקפידה גם את המים שאנחנו שותים ולהעדיף מים המגיעים ממקור נקי ומהימן ובעלי הרכב התורם לבריאות.

סיבות טובות לבחור ולשתות נביעות

  • נקיים במקור - המים של נביעות מחלחלים בקרקעות נקיות מזיהומים ולכן בטוחים לשתייה עבור כולנו.
     
  • נמצאים תחת פיקוח ובקרה צמודה - עומדים בתקני משרד הבריאות ותקני איכות בינלאומיים קפדניים.
     
  • חזקים בסידן - 2 ליטרים של נביעות מספקים 12% מקצובת הסידן היומית המומלצת למבוגרים.
     
  • חזקים במגנזיום - 2 ליטרים של נביעות מספקים 13% מקצובת המגנזיום היומית הממוצעת המומלצת למבוגרים.
     
  • מכילים פלואוריד - בכמות קטנה ובטוחה המסייע למניעת עששת השינים . מקור הפלואוריד הוא טבעי מסלעי הגיר דרכם מחלחלים המים.
     
  • בעלי כמות נמוכה של נתרן - עומדים בתקן דל נתרן האירופאי והאמריקאי.
     

טיפים להגברת השתייה

  • מודעות

המודעות היא הצעד הראשון לקידום והפנמת הרגלי שתייה נבונים, שעוזרת להעלות את הנושא לסדר עדיפות גבוה ולהיות מוכנים להשקיע מעט מאמץ.

  • זמינות

המים צריכים להיות זמינים ונגישים תמיד. מומלץ לקחת בקבוק מים לכל יציאה מהבית ולנסיעות. בבית ובעבודה כדאי להציב בקבוק מים על שולחן העבודה. גם מיני בר של מים מינרליים בהישג יד יעשה את העבודה.

  • טעם

קודם כל צריך לבחור במים שטעימים לכם ולבדוק מה עשוי להגביר את כמות השתייה: מים קרים או מים בטמפרטורת החדר? לשתות ישירות מבקבוק, לשתות מכוס ,או אולי דווקא מכוס עם קש? מים צוננים (כ-15 מעלות) נחשבים כמעודדי שתייה. עדיין מתקשים? אפשר לנסות לשתות מים מוגזים בגיזוז עדין או סודה.

  • חוקי שתייה

מצמידים את השתייה להרגל שיגרתי אחר, כמו למשל: לשתות כוס מים לפני כל ארוחה, בכל פעם שפותחים את המקרר או נכנסים למטבח, או אחרי כל ביקור בשירותים.

  • הגודל לא קובע

כשמדובר בשתיית מים, מסתבר שכל לגימונת חשובה. לגימות קטנות ומרובות עדיפות על לגימות גדולות ומעטות. ובכלל ,עדיף לפזר את שתיית המים על פני כל היום, כמויות קטנות בכל פעם, מאשר לשתות כמות גדולה של מים בבת אחת.

  • הצבע כן קובע

חשוב לעקוב אחר צבע השתן כדי לדעת האם שותים מספיק. שתן כהה מצביע על כך שחסרים מים בגוף.

  • רוצים שהילדים ישתו יותר מים?

כמו בכל תחום, דוגמה אישית היא מודל לחיקוי. כשההורים נהנים משתיית מים והופכים אותה לחלק משגרת היום - גם הילדים שותים יותר.

הכנסו עכשיו לצפיה בקולקציית בר מים של נביעות ותהנו עם מים מינרליים טבעיים בכל רגע ביום!

מאמרים וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מזונות עתירים במים - לא שותים מספיק? זה מה שכדאי לאכול כדי להעלות את כמות הנוזלים בתפריט
הקשר בין שתיית מים לכושר - כמה חשוב להקפיד על שתיית מים בזמן פעילות גופנית.
עור נפלא מתחיל בתזונה בריאה - מה עם לנסות קצת מים לעור שלכם?
לשתות ולרזות - טיפים להגברת השתיה והשילוב שלהם בתפריט האכילה היומי שלכם.
לבנות את גופנו נכון - סידן, החשיבות הגדולה של סידן בחיינו.
 

 

לקבלת הצעת מחיר לשירות הברים שלנביעות

מחשבוןצריכת מים

הורידו את האפליקציה